3 september Onsdag

Efter att ha övningskört på riktiga vägar och rondeller så slängde jag mig på utmaningen att duscha hunden. Det var lättare sagt än gjort.

Jag gick ner i källaren och ropade på henne från badrummet, hon kom inte. Jag gick ut och tittade upp i trappan och ropade på henne och hon stod bara och tittade på mig. Jag hämtade godis och visade för henne och ropade, men hon glodde bara. Jag gav våran katt godis och slängde det på golvet i källaren men hon kom inte.

Jag insåg tillslut att det här skulle inte gå, hon fattar vad det handlar om, så jag tog med mig hennes schampo ut på gräsmattan, drog fram trädgårdsslängen och ropade bestämt dit hundfan (som när jag va inne i garaget och skulle sätta på vattnet hade krupit in under våran veranda och lagt sig). Så där stod jag och duschade henne. Efter det gick hon in och la sig i min brorsas säng med sin favoritgosedjur och tjurade.

Så kul brukar vi ha det på kvällarna..

Kommentarer
Postat av: hilda

Åh tack så mycket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback