TIPS: spring i trappor

Ett enkelt sätt att träna hela kroppen bra och det enda du behöver är: en trappa!

 Trappor finns överallt, vart du än är så finns det oftast en trappa i närheten!
 Att springa i trappor formar lår, vader och rumpan på ett bra sätt.
 Du kan även göra andra styrkeövningar med hjälp av trappan. Till exempel triceps-böj och armhävningar mot ett trappsteg, situps med benen på ett trappsteg, utfall mot trappsteg.
 Du bränner ca 100 kalorier på 10 minuters träning i en trappa.
 Det är gratis!

Jag har inte använt mig av enbart en trappa till ett helt träningsprogram än, men jag hade tänkt prova imorgon som ett litet stopp i min joggingrunda (då behöver man inte jogga lika långt heller!). Så utvärdering kommer..


Kommentarer
Postat av: catti

fan va tur att vi går i blackan då! där finns det bannemig trappor:P

2008-09-04 @ 21:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback