10 september Onsdag: Tandläkaren

Idag skulle man snabbt och smidigt sticka iväg till tandläkaren och kolla en konstig känsla i höger käke, inget mer med det. När jag kommer dit meddelar dom att min gamla lagning där har lossnat helt. Jag tänkte mig att få en ny tid om en månad och komma tillbaka och laga skiten, men nej då. Här ska det gå undand. "Brukar du ha bedövning" frågar tandläkaren, och vips så har jag fått bedövningsspruta i hela truten och borren är i högsta hugg. Hualigen, där låg jag, ensam och utsatt.



Tillslut var de klara med hålet, och vid sista inspektionen om det ser bra ut hittar han början till ett nytt hål, och han tyckte att det är lika bra att laga direkt. Vad har man att invända? Nada.. Så där fick jag fogligt ligga och bli sönderborrad i tänderna. Men tur var det väl att jag gick, på denna sk. kontrollen (som slutade i borr-fobin). Jag har visserligen inger jätteproblem med tandläkaren, det är mest det att jag ryser när de borrar och drar med vassa metallföremål i och på tänderna, samt att dom ska råka borra fel, för alltid får man i uppgift att vinka till om det gör ont.

Andra bullar var det när jag skulle dra ut två fast sittande vuxentänder i och med att tandställningen skulle på. Då knakade det i hela huvet när det ryckte och vickade loss gaddarna, och bedövningen gjorde en dregglande. Det var tider det, jag är härdad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback