15 sept Måndag: sjukkänning

Här skulle jag som nybliven gymnasist (kan man säga så om man gymmar?) gå och gymma innna skolan idag, eftersom vi börjar tolv, men vaknar upp (okej, jag hade ont i går också men tänkte inbilla mig att det skulle gå över av lite sex och sömn, men icke) med jobbigt halsont. Det störiga är att det är inte är stenont utan bara en känning, tjockt, men jag ska ta mitt ansvar för mig själv. Väljer jag att träna idag kanske jag sumpar två veckors kommande träning pga att jag blir sjukare, och det vill jag inte!

Om du börjar känna av sjukdom:
Ta det säkra före det osäkra; träna inte om du känner av en förkylning.
Förebygg sjukdomen om den inte helt slagit ut:
 Ligg stilla
 Sov
 Ät vitaminer (frukt!)
Blir man sjuk så ska man :
 Vila vila vila. Man får inte börja träna för tidigt, man ska efter att man ha blivit officiellt frisk vila lika länge som sjukdomen varade (men vem orkar vila så länge, om det var en långvarig. Jag lyckas alltid börja träna för tidigt pga min rastlöshet. Inte att rekomendera..)
 Man kan börja lite lugnt och trappa upp till vanlig träning igen.

Nu ligger jag här och kollar på The Voice morgonshow på TV och ska snart gå och göra iordning en smoothie, duscha, läsa tidningen och sedan åka till Vällingby och möta Catti. Ska shoppa ett par gymhandskar, fick i princip blåsor första gången jag var där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback