11 feb onsdag: ta hjälmen på i skidbacken

Folk som skiter i hjälm i skidbacken (Catti och Carro mfl, ja typ alla utom jag som är lite för nördig och lite för "ta-det-säkra-före-det-osäkra", känn er träffade.. And that's because I care about you) är inte smarta! Det är superfarligt, man har faktiskt saker att skydda där inne i huvudet. Tänk om man skulle ramla och slå sönder huvudet, förstå vad man skulle ångra att man inte drog på sig en hjälm, som dessutom värmer, istället för att skita i den.. Och jag säger detta för att jag inte vill att ni utan hjälm ska göra illa er!!

Ni skulle sätt mig förut, jag hade en jättegammal vit, helt rund, hjälm som jag åkte runt i. Ja jag hade i princip ett äggskal på huvudet. Nu har jag graderat upp mig lite till en blå sak (som egentligen är min brors men den är för liten för honom och min svarta hjälm med blom-klistermärken där bak passar honom bättre så vi bytte) som värmer skönt om skallen. Ja hörni, den både värmer, klär och skyddar. Otroligt!

Så dagens budskap blir: TA HJÄLMEN PÅ I SKIDBACKEN!


Man kan till och med prata hands-free i mobilen. Skitsmart!


Nästa diskussion och förmaning blir cykelhjälmen. Det inlägget kan göras långt (då även jag slarvar med den, varför? Jag är ju så duktig i skidbacken.. Ska reda ut det med mig själv) så jag återkommer..

Kommentarer
Postat av: Emma

Du har väl inget att skydda? Höhöhöhöhö!

2009-02-12 @ 17:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback