15 feb onsdag: med barn vid 12 års ålder

Nu har jag hittat något att bli upprörd över (tänk att det ska behövas för att jag ska få inspiration till ett inlägg med mycket text)! En tolvårig pojke vid namn Alfie från England som inte vet hur mycket en napp kostar ("mycket skulle jag tro" säger han i en intervju) har gjort en femtonårig brud på smällen.

För det första: Är man tolv år känns det som att man inte riktigt vet att sexuella kontakter existerar och att man inte har full koll på sin kära lilla snopp. Jag vet ju dock inte hur killar funkar i tolvårsåldern, men TOLV liksom, det känns för  mig lite främmande att ha sex då. Han har inte kommit i målbrottet än och han får veckopeng lite då och då (som han uttrycker det i intervjun) så dom vet inte riktigt hur dom ska ha råd med barnet.


Alfie's dad Dennis yesterday told how the lad does not really understand the enormity of his situation - but seemed desperate to be a devoted and responsible father.

He wanted to be the first to hold Maisie after the hospital birth. He tenderly kisses the baby and gives her a bottle.

And Dennis, 45, said: "He could have shrugged his shoulders and sat at home on his Playstation. But he has been at the hospital every day."

Maisie was conceived after Chantelle and Alfie - just 12 at the time - had a single night of unprotected sex.




För det andra: Är man ens ihop med någon när man är 12 år och tjejen är 14? Och om man nu mot alla odds är det, kommer man ens på tanken att ha sex? Jag trodde man skrev lappar eller skickade en kompis och frågade om man fick chans på den andra och sen höll man lite i handen och inget mer med det. Mest tillsammans för synes skull. Men i England gör man tydligen annat..




Hur som haver, lycka till med babyn (den lär ju i alla fall få leva länge med sina föräldrar..)

Ni kan läsa om det hela
här.

Kommentarer
Postat av: catti

men vafan det där är helt sick!

2009-02-15 @ 22:47:32
Postat av: hedvig

plus att han ser ut att va typ 8 år, MAX!!!

2009-02-19 @ 21:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback