12 jan måndag: gillinge-halkan

Då har jag halkat klart för idag. Det var roligt och lärorikt. Vi fick prova på att hänga upp och ner i en bil, att krocka, att slira på is osv osv. Våran lärare Roffe (en riktigt söderkis) satt och pikade oss i kom-radion medan vi körde och jag och killen jag körde med i vår bil satt och drev med honom tillbaka (utan att han visste det givetvis).

Tillslut lyckades Jonathan (min kör-buddy) få upp en sån jäkla fart och en sån spinn att vi åkte ända tills isens slut på banan där bilen då fick grepp på asfalten och det blev en helt annan effekt som höll på att sluta i en el-stolpe. En nära-döden på riktigt. Då har man provat på hur det känns på riktigt också. Höhö.

Hur som helst, mycker lärorikt och jag vill från och med nu inte krocka, inte hamna upp och ner och helst inte ens köra när det är halt.

Sen har jag skyndat mig hem och kollat Guldbaggegalan. Johan Glans är en riktigt hejare på att vara rolig tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback