24 jan lördag: tre saker utöver det vanliga


KLOTTER

Igår när jag skulle åka till jobbet gick jag på tunnelbanan i Brommaplan och kände direkt hur det började sticka i näsa och hals. Jag började gå för att komma längst fram i vagnen och insåg att det var klotter överallt. Stora tags över hela fönstrena, dörrarna, väggarna. Det gick knappt att andas där inne och flera stycken stod med halsduken för munnen för att slippa få in spraypartiklar i munnen. Några jävla offer måste ha klottrat ner precis innan jag gått in i vagnen för den starka lukten luktade verkligen färskt. Äckligt och motbjudande och idiotiskt!

KOMMENTERANDE TUNNELBANEFÖRARE

När vi sedan åkte hem från Boulebar stod tunnelbanan still ett tag i Odenplan och chauffören säger tillslut: "Ja det va nån idiot som.. (hör ej vad han säger).. så nu måste jag gå in och fixa i datorn för att vi ska kunna åka vidare. Det finns ju efterblivna i hela stan alltså.." Skön kille, man fattar ju att dom kan bli lite trötta på alla jäklar som typ håller i dörrarna eller liknande.

MAX HARD CHOICE

Max kläckte ur sig en kul grej i lunchen här om dagen. Han kom med tallriken till vårat bord och satte sig tillslut. "Vad ska man välja liksom, geekbordet eller hurtbordet?!" Vi var då hurtbordet och Jan och kompani satt och snackade dataspel och var därmed geekbordet. Han valde hurt, good choice!

Kommentarer
Postat av: Cattiii

Fortfarande amazed över att inraknats i hurtbordet!!

2009-01-24 @ 17:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback