29 jan torsdag: Smitning från lektionen

Våran geografi-lärare gjorde en kul grej idag. Det var tio minuter kvar på lektionen och alla började packa ihop och trodde att vi skulle gå gå men då säger han: "Nej men ni ska väl inte göra en smitning nu heller?! Det ska vi gå igenom senare..". Några sekunder går och han säger: "Nu är det senare, eller hur?!".

"I alla fall, så här går en smitning till: När det är runt tio minuter kvar på lektionen och jag känner mig lite trött och vi har gått igenom allt vi ska så brukar jag då säga: Jaha nu är det tio minuter kvar på lektionen, jag ska nog gå och ställa mig vid fönstret och fundera på vad vi ska göra de sista minutrarna. Det är när jag går till fönstrt och funderar som ni då smiter blixtsnabbt bakom min rygg"

Alla nickar.

"Då provar vi då.."
Sträcker lite på sig
"Jani, jag ska nog gå till fönstret och fundera lite på vad vi ska göra de sista tio minutrarna nu.."
Han går till fönstret, öppnar och sticker ut huvudet där. Hela klassen springer.

Han har sina goda stunder, Sven vår vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback